Tuesday, October 1, 2013

數學功課

這是nini的數學功課,哈哈!
他畫的這些腳好小叮噹唷~~~ 真是可愛!

【Ni 5Y8M】

2 comments:

Gilly said...

Very cute and she got it right! Way to go Nini!

I think NY and CT are different, there's no homework for Seb, so I don't know what he has really learnt every day, but I know he loves his new school, coz it's all play!

Homework is good for kids to review and practice in daily basis, I have to create our own homework for Seb to write and do every day. I guess NY schools have higher standard than CT or other states, good for Nini!!

Esther said...

NY標準有比較高嗎? 我有西岸的朋友跟我說,他孩子要會100 sight words了耶...
nini的老師說今年底要會25個sight words...
哈!差那麼多...
我還在想紐約市的教學跟人家比起來怎麼差那麼多....
nini preK的時候全都在玩,功課有,但是室和爸媽一起完成的,撿樹枝、樹葉啦、用各種材質做building...這種勞作。我覺得很好玩!!
我覺得這些東西,遲早都會的。這個階段讓孩子enjoy school 開心上學比較重要!