Tuesday, July 24, 2007

可愛的小小朋友們

今天在教會,我不用教我主日學,是Barbara上課~原本,我也坐在那兒跟學生一起聽課,但是後來,我肚子餓就跑去跟Richard要我的點心吃,吃完,我就到Pre-k的教室,看他們上課~

一堆可愛的孩子,看到Kristen認真的拿著剪刀不熟練的剪著!Benson跑過來跟我say Hi,Edward 也是,Enoch 還給我看他塗的畫~

小Esther和Veronica 在一旁畫畫,畫一個皇冠型的公主城堡,看到我來,Veronica 拉著我的手,要我抱她~ 我跟Veronica說:「Sorry,Veronica I cannot carry you now, I have a baby in my tummy.. but.. i can give you a hug!」

Veronica執意要我抱起她,Cirrus 看到了,便跟Veronica說:「不行叫Esther抱!她現在肚子裡有baby~」
Veronica便要我坐下來,小Esther和Benson 也湊了過來,三個小孩輪流摸我肚子。

Veronica:「you have baby? where? you don't have big tummy! you don't have baby.」

小Esther:「yeah!where is baby? a boy or a girl? i don't feel it~ you don't have baby~」

我:「girls, I do have a baby in my tummy! but right now baby is small...later on doctor will let me know baby is a girl or a boy!」

Benson 什麼話都不說,就直接把頭趴在我肚子上,想聽聽看有沒有baby 的聲音!
Benson用他的大眼看著我說:「nothing!」
小Esther 和Veronica也輪流聽著我的肚子,就看著這三個孩子輪流在我肚子上聽來聽去~實在很可愛!

我:「did you guys hear anything?」

小Esther:「i don't hear baby's sound at all.」
「Your tummy is small.When will your tummy get big?」

Veronica:「no sound!there is no baby.」

我:「okay! guys~ there is a baby in my tummy.
But now the baby is as big as a lemon, i cannot feel baby~~ you cannot feel baby either. My tummy will getting bigger soon.ok~ 」

小Esther:「when? when will your tummy get big? this afternoon?」

Veronica:「maybe tomorrow...」

哈哈~this afternoon?!小朋友你也太可愛了吧~
是啦!我中午吃完飯肚子會變大~這是真的!

我:「my tummy is getting a little bit bigger everyday, but if you really want to see my BIG tummy, wait till next month!ok..
then.. you will see Esther has a BIG tummy...maybe by then you can feel baby too.. 」

這三個小孩,實在很有趣~
帶著懷疑的眼神和口氣,摸著我的肚子,邊問問題...
我也很期待能夠感覺到小baby在我肚子裡動阿~
我每天都隔肚皮叫baby踢~ 叫baby搥我....只是都沒動靜~ =_=
希望能夠快點聽到或感覺到小小babe~ ^^

No comments: