Monday, April 11, 2011

ni Art - mountain & hill

nini 跟我要了兩張紙,說要剪紙。然後就自己乖乖坐下邊剪邊唱歌:「the mountains shall depart, and the hills be removed; but my kindness shall not depart from thee.....」 英文中文都唱了一遍....

一陣子過後,就跑來告訴我:「媽媽,你看~~~」

我:「哇~你自己剪的喔?」
nini語帶驕傲地說:「是阿!」

我:「那~~~這個是什麼啊?」
nini:「大山小山啊!」

我:「喔~你怎麼會想要做大山小山阿?」
nini:「因為...(開始唱歌)the mountains shall depart, and the hills be removed; but my kindness shall not depart from thee...所以我做啊..」

我聽完超感動!!!教她的歌她有記起來,還會應用在剪貼上!!
nini,我們一生都要記得,我們是屬神的兒女,他的慈愛永遠不離開我們!!

大山可以挪開,小山可以遷移, 但我的慈愛必不離開你, 我平安的約也不遷移。這是憐恤你的耶和華說的。
以賽亞書Isaiah 54:10

【3Y2M】

2 comments:

ah chu ma said...

Construction paper and oil pastel are my princess's best buddies.

Esther said...

ah chu ma,
yay!
I'm very happy to hear that!!!! ^______^