Monday, May 11, 2009

還沒覺悟

之前醫生就建議我可以替stephanie戒尿片了,而且有很多姊妹們也都這樣告訴我。到底幾歲戒尿片,其實,每個孩子也都不一樣!有的早,有的晚。反正,遲早都會的,我想應該沒有一個正常的孩子到10歲還在包尿片的吧?!

我認識一個神童-- chloe,一歲半就會在半夜想要尿尿的時候,起來跟他媽媽說他要尿尿~
真是太了不起了!真是個環保又愛媽媽的小孩,媽媽洗尿騷地板和衣物的時間不會太久,也替媽媽下尿布錢!真是個貼心的小孩~~

我家阿ni會這樣嗎?會在一歲半就戒掉尿片?會半夜起來跟我說「媽媽,尿尿」?
老實說....我不奢求,我只希望我在ni戒尿片的這段期間能夠有足夠的耐心
畢竟,神童之所以叫神童,因為不是每個孩子都這樣...
(雖然,我家的孩子也是神童--屬神的兒童,這就夠了~ ^^)

雖然.....
ni早就會在便便的時候,暫停一切的玩樂或手邊的事,專心的扶著門框、椅子或桌子,眼睛鼻子嘴巴擠成一團用力且專心的便便。 還會在便完後用手摸摸屁屁...
ni也常常會在半夜有尿意的時候,閉著眼睛哭或嗯嗯嗯的發出聲音。

但是.....
戒尿片是件大工程,我還沒準備好!哈!對啦,是我的問題!
我很有自知之明,我並不是個什麼認真又勤勞的媽,還想多過一些輕鬆點的日子!
我還沒準備好要天天洗尿過的地板...
我還沒準備好要洗一堆內褲、褲子...
我還沒準備好要每半個小時帶小孩去坐馬桶....
我還沒準備好要半夜在他想尿尿的時候帶他去坐馬桶..等等。

反正,ni 還有不少尿片....
等哪天我覺悟了、認命了、買好兩打小內褲,我再開始替她戒尿片吧!

8 comments:

香水 said...

媽咪快點覺悟吧!
我想不包尿布時nini會舒服很多喔~

snoo said...

wait until summer. summer is easier!!! less clothes to wash!! this summer or next summer.. no big deal. one day ni will know!

Esther said...

to 香水,
我很鴕鳥~哈哈哈哈...
能拖著就拖著...

Esther said...

to snoo,

呵呵~我想到有更多的事要做就頭大~ 
哈哈哈....

Anonymous said...

Send Ni Ni to Chloe's babysitter, she will train her for you. =D

CC

Joy said...

Somehow I think it's a bit early for a-ni...I mean, she needs to be able to clearly communicate her needs...anyway. If she's ready, then great, and you really won't have to do that much extra work, but if she's not ready (concentrate when she's pooping hardly calls ready...) then you really have a long way ahead of you. I'm just speaking from my experience...unless something really amazing happens, Gabriel will be trained at school by his preschool teacher haha...

Esther said...

to CC,

hahaa.. finally she can have sometime to rest, if i let her trani ni... she will go crazy.. haha!
hurry up! let her take care of yours!! ^^

Esther said...

to Joy,

i guess i will wait till she gets older ba~ :P better communication might save more time and my energy! hahaa...