Monday, August 8, 2011

ni語錄 - the story of Hannah

昨天離開教會後,我問nini:「nini, 你們今天主日學上課講什麼故事啊?」
nini:「喔,Teacher Cirrus 講Bible story....」

我:「我知道她講聖經故事啊,我是問你,她講什麼故事啦?」

nini:「Hannah! She told us the story about Hannah. She was very sad because she doesn't have children. But she wants children. so she pray to God. And then God gave her a baby.」
(哈拿! 她講哈拿的故事。她很難過,因為她沒有小孩,但是她想要小孩,所以她向上帝禱告。後來,上帝給她一個baby。)

我:「Where did she go for prayer ?」
(她去哪裡禱告啊?)

nini:「She prayed at a coconut tree!!」
(她去椰子樹那邊禱告~)

我:「coconut tree??」 很好,你又開始給我亂掰了!!!
(椰子樹???)

nini:「yes, coconut tree. She went up to the coconut tree, all the way up and prayed!」
(對阿,椰子樹!她到椰子樹上,到最上面那邊去禱告!!!)

我差點昏倒~~~Hannah還爬到樹上去禱告咧!!!真是對不起Cirrus.....哈哈哈哈~~

我:「nini, i don't think teacher cirrus told you that Hannah climbed up to a coconut tree and prayed! Hannah went to a temple to pray.」
(nini,我想cirrus老師沒有跟你說Hannah爬到椰子樹上去禱告! Hannah 是去聖殿禱告啦!!)

nini:「Oh! Right!She went to Temple to pray! not a coconut tree! hahhahaha」
(喔!對啦!她去聖殿禱告啦! 不是椰子樹啦~~哈哈哈哈)

哀,親愛的~~忘記了就說忘記了。不用瞎掰啦!要掰,也掰的有點道理,有點邏輯一點嘛!!還爬椰子樹去禱告咧!!虧你想得出來~~

【3Y6M】

5 comments:

ah chu ma said...

Nini,Hannah 去祈禱的地方是"Tabernacle". 聼起來有點像Coconut.

Esther said...

老師,我告訴nini了....
nini說:「oops!」

LOL

Iris Shek said...

Esther, nini has a good memory. You should be thankful. Mine didn't even remember a word! She just remebered who helped her to do the craft.

ah chu ma said...

Iris,

Charis 很不錯啦、三歲不到可以自已在新地方上課。
可能她有點緊張。

Esther said...

Iris,

對阿,Charis很棒!!每個小孩性格不一樣,我倒羨慕你Charis 溫文儒雅,我家的尖屁股,上課坐不住咧!!!我才傷腦筋....