Wednesday, August 3, 2011

ni語錄 - write names

nini拿了一本書對我說:「mommy,  can you help me write names here?」
(媽咪,你可以幫我在這邊寫名字嗎? <他用的名字在英文是複數)
ni媽:「write names? what names?」
(寫名子?寫什麼名字?)

nini:「i need you to help me to write-- Justin, Hello Kitty and Stephanie! 3 names!」
(我需要你幫我寫: Justin, Hello Kitty 和 Stephanie.三個名字!)

ni媽:「why?」
(為什麼?)

nini:「so i can share the book with them!! I can take care of them. just like when i was a baby, you take of me. you read this book to me. I can read to Justin and Hello Kitty......」
(這樣我就可以和他們一起分享這本書。我可以照顧他們,就像我是baby的時候,你照顧我一樣。你念書給我聽。我可以唸書給Justin 和Hello Kitty聽......)

**Justin 和Hello Kitty是nini 的假想弟弟和妹妹
【3Y6M】

2 comments:

uwha said...

Nini要的是TWINS!請加油!:)

Esther said...

twin很可愛!但是,一次要搞定兩個加上nini總共三個,我會先瘋掉... @@:
請不要為我生twins禱告! 謝謝!
哈哈哈哈~~~