Sunday, January 16, 2011

獻詩- The Lily of the Valley

星期天兒童主日學在中文崇拜獻詩,唱的詩歌是:The Lily of the Valley

這次nini的表現很棒,沒有亂動,也沒有邊唱邊玩詩袍,很認真地跟著哥哥姐姐一起唱。我在彈琴的時候,我有點擔心她會玩詩袍沒好好的唱歌,我看了Auntie Melinda一眼,Auntie Melinda知道我在想甚麼,對我點頭示意要我別擔心,nini有認真在唱歌!
獻完詩後,回到了二樓,我給nini一個大大的擁抱和kiss以資鼓勵!!

nini蠻喜歡這首詩歌的,常常在家畫畫或是玩玩具的時候,就會自個兒在一旁唱著:「I have found a friend in Jesus, He's everything to me. He's the fairest of ten thousand to my soul..... 」
星期三我們自己三個人的家庭禮拜,特別挑這首來唱,集訓一下!!

目前為止,她還是兒童主日學獻詩的小朋友中最小的一個。雖然她年紀還小,有時候不太懂事,但是,我們感謝主,她從小能夠認識神,敬拜神,讚美神!!我們深切的期望「至於我和我家,我們必定事奉耶和華」!!


The Lily of the Valley
I have found a friend in Jesus, He’s everything to me,

He’s the fairest of ten thousand to my soul;
The Lily of the Valley, in Him alone I see
All I need to cleanse and make me fully whole.
In sorrow He’s my comfort, in trouble He’s my stay;
He tells me every care on Him to roll.

He’s the Lily of the Valley, the Bright and Morning Star,
He’s the fairest of ten thousand to my soul.

【2Y11M】

2 comments:

Gilly said...

oh, nini 好乖巧, hope she'll be good girl during the flight to taiwan.

Be safe!

Esther said...

Gilly,

謝謝!!這次表現的確不錯!我也很開心!! :)
是阿,希望她在飛機上能安分一點~~
也希望她的時差盡快調好!