Wednesday, February 17, 2010

hidden talents

前兩天收到baby center的email news letter,有個文章是:「How to spot your preschooler's hidden talents」。我快速的瞄了一下重點Highlights,我自己都笑出來了!!我家nini還有不少hidden talents耶~~

1. Your child loves to sort objects
2.Your child talks nonstop
3.Your child fiddles with everything

4.Your child is a daydreamer
5.Your child loves to solve puzzles
6.Your kid is a take-charge type
7.Your child can't keep still
8. Your child's talents are still a mystery to you

我是很想選第一和第五,看起來比較真的像是個talents! 就算不是個talents,我當然也希望ni很會也很喜歡分類以及有耐心的玩拼圖!!
但是,我必須誠實的說我的女兒比較屬於講話講不停、愛亂玩東西、愛管人又坐不住的.....

雖然如此,我還是很開心,因為講話講不停、愛亂玩東西、愛管人又坐不住也算talents!!
這的確很安慰人!!哈哈哈~~

不管有沒有明顯或隱藏的talents,最重要的是我們都是上帝所造獨一無二的寶貝,都是最特別的!

No comments: