Sunday, January 15, 2012

ni語錄 - friut & leaf

晚餐後,我問nini:「今天主日學,老師跟你們講什麼?」
nini眼睛突然睜得很大,很認真地邊比手畫腳邊對我說:「Mommy,You know we are the children of God right?」

ni ma:「Yes. we are the children of God.」

ni:「You know, we love God, too, right?」

ni ma:「Yes, we love God.」

ni:「Yeah, I know you know we are children of God and you know we love God. But do you know we are the fruit,too?」

聽他這樣說,我大概知道今天主日學在講什麼了,我微笑著問她:「oh?  we are fruit too, huh?」

ni:「Yes! like grapes! we are the fruit,too!」

ni ma:「OK. We are the fruit. and then? what else did teacher said?」


nini:「We are the fruit and we are the leaves, and Jesus is the branch. so we have to link with Jesus. you know if the leaf turns brown, the farmer will cut it off. I don't want to be the brown leaf. I want to be the green leaf. 」

ni ma:「What should you do to keep you being a green leaf, if you were a leaf? 」

nini:「Link with the branch! Teacher said just like we sit on the chair. our butts link with our chairs!!So, we are the children of God. We have to link with Jesus.」


Teacher Cirrus, 謝謝你!!!這應該是你們今天上的課,不會錯吧? 我聽到nini這樣講,我真的好感動!好感謝神!!她有聽進去而且記得!!她真的講得好認真!

晚上睡前,念聖經故事給她聽的時候,她還說:「....We are the children of God, so we have to pray to God. Read Bible. Go to church to worship God and praise God........ 」

是阿,我們是天父的小孩,我們要常常讀經禱告才能夠更認識神,主日要分別為聖,要到教會敬拜讚美神!

求神幫助我,賜給我聰明智慧來教導nini,帶領她認識神,敬畏神,讓她知道要與神連結!不可以離開神!!也求神保守她一生都走在神的話語中! 

【3Y11M】

2 comments:

ah chu ma said...

Nini跟B上課時尖屁股,動來動去,問他們關於故事內容,他們可以很準確的答出故事內容。
不同性格的孩子,他們用不同的辦法去學習。

Esther said...

唉,關於nini的尖屁股....真是不好意思,辛苦你了!我自己很有自知之明,要他乖乖的把屁股黏在椅子上很難... @@"

但是,真的要謝謝你花那麼多時間心力去教這群小蘿蔔頭!!我真的好開心好感動她上課有在聽,知道要和耶穌連結在一起。