Sunday, September 12, 2010

數字練習

在認知的學習上,nini對於
形狀:圓形、三角形、正方形、長方形、半圓形、菱形、橢圓形、心型、星型
顏色:紅色、藍色、綠色、黃色、紫色、白色、黑色、粉紅色、橘色、咖啡色、灰色..等等
英文:26個字母
數字:1-10
時鐘:1-12個整點

已經蠻熟悉的了,但是數字11-20甚至以上的,辨識的正確度就沒那麼好,不過,也無所謂啦,才兩歲半,這些遲早都會的,我也沒很急著要他一定要在哪個時候之前學會,只是,既然她都會了,也有興趣練習,又剛好看到有便宜的好貨--芝麻街的簡單數字、形狀和英文字母練習本,我就買個幾本給她在家寫,主要是想訓練這坐不住、尖屁股小孩的專注力。我相信這也會是我心臟強度的特訓!

我覺得這幾本芝麻街的練習本實在是讚到家了!我買的兩本是可以重複使用的!因為都是Marker/ Crayon Wipe -Off的書,亮面的頁面,彩色筆或是蠟筆在上面畫一畫,用衛生紙就可以擦掉!!重點是---每本$1 !!!哈~~我最喜歡這種物超所值的東西!!!

今天晚餐後就來給nini試試看,她一看到我拿出練習本就開始興奮的yeah來yeah去!還抱著我的腿直說:「這是買給我的喔? 唉唷~~~媽咪,謝謝你啦!!!」哈哈哈哈~~~
然後就迫不急待的坐在椅子上準備開始「上課」!!


今天我只讓她寫(畫)了第一和第二頁,她一直往後翻,想做連連看,但是我暫時先不讓她做後面的練習,我希望她學會按部就班的一個一個練習,也讓她對以後的學習有所期待。
透過親子一起寫作業,除了數字、字母的認知之外,nini也學習表達她的想法和訓練手眼協調。希望以後也會期待、享受我們一起寫作業的時間!!

【2Y7M】


2 comments:

Gilly said...

hey esterh, where do you get the book? it's a wonderful material for kids to learn. Nini's development is much advanced than Seb, he's still not into drawing nor learning letters etc, only like playing cars...anyway, i gotta try to make something fun for him to learn or he'll be way behind most kids...

Esther said...

Gilly,
i got those books from 99 cents store! ha! sometimes you can find good stuffs there!!! :P heheee....

nini cannot sit still and always walk around. for this activities book, first couple of times, she were able to sat down and did most of it. but now, she only can do 1 section at a time. she doesn't want to sit down and go thru whole page.
i don't mind that for now.... those books are for 3+ anyway...
i just use it for kill her time... haha!

don't worry much... our kids will have LOTS of homework waiting for them in near future. just let them have fun for now~~ hehehehe

I love your trip!!!!!!!
i wish we can have fun like that!!!